FAQ omkring ekspektancelisten

Ekspektancelisten er i øjeblikket lukket for tilgang

FAQ – De mest stillede spørgsmål omkring ekspektancelisten / ventelisten.

Spørgsmål: Hvornår åbner ekspektancelisten igen?

Svar: Ekspektancelisten åbner ikke i 2023. Måske åbner den i 2024, men det afhænger af, hvor mange der står på ekspektancelisten.

Spørgsmål: Hvornår opdateres ekspektancelisten?

Svar: Ekspektancelisten bliver opdateret i forbindelse med de årlige indbetalinger den 1. juli.

Spørgsmål: Hvad er reglerne for at blive opskrevet på ekspektancelisten?

Svar: Der kan kun optages medlemmer, på ekspektancelisten, med fast bopæl i den tidligere Hovedstadsregion (de tidligere Københavns, Roskilde og Frederiksberg Amter samt Københavns og Frederiksberg kommune).
Det er op til bestyrelsen at bestemme, hvornår ekspektancelisten er åben.
Når ekspektancelisten bliver åbnet igen vil det ske med 2 måneders varsel her på hjemmesiden. Ekspektancelisten vil da blive åbnet i september eller oktober måned.
Vi kan ikke på nuværende tidspunkt oplyse om ekspektancelisten bliver åbnet i 2024, da det afhænger af, hvor mange der står på ekspektancelisten.
For at blive optaget på H/F Amager Strands ekspektanceliste, skal du møde personligt op på kontoret i kontortiden.
Opskrivningen koster et opskrivningsgebyr på 200,- kr.

NB: Ekspektancelisten åbner ikke i 2023.

Spørgsmål: Hvad koster et haveforeningshus?

Svar: Alle haveforeningshusende bliver vurderet efter kolonihaveforbundets regler. De fleste gamle huse, i vores forening, bliver vurderet i prisintervallet 60.000 kr. til 80.000 kr.
Nyere huse bliver vurderet højere.

Spørgsmål: Kan man købe en et kolonihavehus i jeres forening?

Svar: For at kommer komme i betragtning til, at købe et kolonihavehus i vores forening, skal man stå på vores ekspektanceliste.

Spørgsmål: Kan man leje et kolonihavehus i jeres forening?

Svar: Nej, der er ikke mulig at leje et kolonihavehus.

Spørgsmål: Er der en mail liste, så man kan få besked, når ekspektancelisten åbner igen?

Svar: Nej, du skal selv holde øje på vores hjemmeside.

Spørgsmål: Skal man kende nogle i haveforeningen for, at blive skrevet op på ekspektancelisten?

Svar: Nej, alle kan blive opskrevet på ekspektancelisten, hvis man opfylder de generelle betingelser for, at kunne overtage en have.